De dag van de marathon

12 november 2018 - Kololi, Gambia

Zondag was het zover de dag van de marathon.
Mensen konden de 5 en de 10 km lopen.
De start zou om 09.00 uur zijn, jammer genoeg konden we dat niet zien omdat we een drinkpost hadden op de 5 km.
Voor de renners aankwamen reed er eerst een politie motor voor.
Dit deed ik samen met Wim, Anita,mama en 3 Gambianen.
Het was erg leuk om te doen en er kwamen ong 23 lopers langs onze post.
Papa heeft de 5 km gelopen en helemaal uitgelopen.
Oumie had wat leuks voor hem geregeld ze gad van Marcoen bordjes gehad met zijn naam erop om hem aan te moedigen. Weer in het stadion aangekomen was er ook een loterij waar mensen leuke prijzen konden winnen.
Het begon wel uit de te lopen omdat de gambianen zelf dingen op de lege lotjes gingen schrijven.
Met potlood en shoos ip van schoenen gaat wel opvallen.
Daarna samen alles opgeruimd in het stadion en een lekker broodje gegeten.
Daarna weer naar het huisje gegaan en daar wat gaan rusten.
S'avonds zijn we gezellig met alle vrijwilligers van die dag uiteten gegaan. We hebben een bedrag van ruim 900 opgehaald voor de gehandicapte sport.
Weer thuis aangekomen kwam Fatou van het huisje vragen of alles inorde was.
We hadden meer 1 klacht en dat was over de haan die de hele nacht gilt. Deze bleek van de buurman te zijn en komt hier steeds om achter de kipppetjes aan te gaan. Fatou ging achter de haan aan om hem te vangen, dit had ze zo gedaan. Haar dochter hield hem vast en Fatou trekt zijn vliegpennen er met de hand uit zodat hij niet meer over de schutting kan komen
Toen ze daar klaar mee was gooide ze hem zo weer terug over de schutting naar de buurman en we hebben heerlijk rustig geslapen.
Morgen is alweer mijn laatste dag hier.

1. Henry Hessels:
    Geweldig Rolf 5 km is best een hele klus
    Je hebt het wel gedaan .
    En allemaal voor je mede mens in Gambia Geweldig
    Boy ik wens jou nog een mooie dag in Gambia en een veilige terug reis.
  2. Rolf Vleeming:
    12 november 2018
    Was erg leuk om mee te lopen en zelfs Gambia en en Nederlanders in te halen. Een reactie van een Gambia van was.. That is not posseble.. Kortom.. Heerlijk gelopen in de hitte 😃
  3. Gerda Geerings:
    12 november 2018
    Geweldig dat je met de maraton heb mee gegaan en voor al met diie hitte en voor nu een goede reis terug